4.10.08.

Визија Светог Јована Кронштатског о страдању цара Николаја

Свети Јован Кронштатски имао је визију у којој је, обилазећи са Светим Серафимом Саровским небеска насеља видео многе тајне. Сем осталог, дато му је и да види будуће страдање цара Николаја Другог. Ево како је тај сусрет описао свети и праведни отац Јован:
''... Без речи Старац (Св. Серафим Саровски) се окрену ка северу и показа руком, и ја видех Царску палату око које трчаше пси, дивље звери и шкорпије кезећи своје зубе и чељусти. Тада видех и Цара где седи на престолу. Он у лицу блед и озбиљан рецитоваше Исусову молитву. Наједном Цар се сруши као мртав, његова круна паде а пси звери и шкорпије сатрше помазаника владара. Ја ужаснут заплаках горко а Старац ме узе под руку... Тада видех особу у белом, то беше Цар Николај II, на његовој глави венац од зеленог лишћа а његово лице бледо и помало крваво, око врата имаше златни крст и тихо шапуташе молитву, и тада ми рече са сузама: ''Моли се за мене оче Јоване и реци свим православним хришћанима да сам ја цар мученик умро достојанствено и мушки за моју веру у Христа и Православну цркву, реци светим оцима да служе парастос мени грешноме, али за мене гроба неће бити.'' (Из превода с руског: јеромонаха Атанасија Јевтића)

Нема коментара:


Свети царски мученици

ДУГО ЧЕКАНА РЕХАБИЛИТАЦИЈА

Девет деценија од убиства Романових, Врховни суд Русије прогласио је, октобра прошле године, последњег руског цара Николаја II и његову породицу жртвама незаконитих политичких репресија и рехабилитовао их, чиме је завршена дуга правна борба наследника куће Романових. Николај, његова жена царица Александра, њихово петоро деце, доктор и троје слугу убијени су у јулу 1918. без суђења у кући Ипатјева у Јекатеринбургу на Уралу, где су држани затворени у подруму. Њихова тела поливена су киселином, а онда затрпана у оближњу јаму. Посмртни остаци царске породице откривени су 1991, а 1998. Руска православна црква канонизовала је царску породицу као страдалнике за веру и сахранила их у Петропавловској тврђави у Санкт Петербургу, крипти руских царева. Касније су пронађене кости још двоје деце која су недостајала, а ДНК анализа потврдила је да се ради о принцу Алексеју и његовој сестри Марији. Ниже судске инстанце у Русији прошле јесени су одбиле захтев адвоката куће Романових да се убиство прогласи за политичко и категоризовали су га као обично. Врховни суд је закључио да је ''репресија над царом Николајем II и његовом породицом била неоснована” и наредио њихову рехабилитацију.